thesimswings

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Död & Spöken: Mumiens förbannelse

Av thesimswings - 4 mars 2014 18:42

Tjohoj! (Kan man ens säga så?)


Här kommer inlägg numero dos om död och spöken. Den här gången handlar det om döden som följer med Destination Världen, det vill säga Mumiens förbannelse.


Att dö av mumiens förbannelse är inte det lättaste, först och främst måste du resa till Egypten, ta dig tillräckligt långt in i en pyramid för att hitta en sarkofag, och den sarkofagen måste innehålla en mumie. Lyckas du med det, ja... då är du dödens, eller vad man nu ska säga.


 


Simmen går in i pyramiden. Där inne finns hemliga gångar, dörrar, fällor och annat. Han letar sig fram till rätt sarkofag...


 


Och ut kommer en mumie! Jag träffade på mumien Kung Raymundo. Träffar du på en mumie och inte vill bli drabbad av förbannelse - dra därifrån så fort det bara går. Stannar du kommer han att attackera dig, och det är inte lätt att besegra en mumie, chansen är väldigt liten.


 

 


Förlorar du fighten, som min sim, ger mumien antagligen dig sin förbannelse. (Han ser riktigt creepy ut när han gör det, kolla ögonen. Å andra sidan, jag vet inte riktigt vad man ska vänta sig av en mumie.)


I alla fall, då kommer du att få en humöreffekt som heter Mumiens förbannelse. Den ger sig -25 humör och är kvar i två veckor. Har du inte blivit av med förbannelsen inom två veckor dör din sim.


Hur blir jag av med förbannelsen då?


Det finns tre olika sätt att bli av med förbannelsen, om man fortser från fusk. (testingcheatsenabled true och ett ctrl-klick på humöreffekten så försvinner den.)


1. Sfinxen

För att få tillträde till sfinxen måste du vara kvar i Egypten och besöka sfinxen. Klicka på den och välj "Vädja till sfinxen"


 

     


Sedan får du tillträde. Gå då in i sfinxen, upptäck alla gånger och sådant, utforska hela. Då kommer du till sist till ett rum där det finns en staty, Själafridsstatyn, som kan rena dig. Klicka på "sök rensning". Då blir du fri från förbannelsen.


2. Ormen

Ett annat sätt att bli fri från förbannelsen är genom att köpa ett ormtjusarkit på marknaden i Egypten. När du köpt det, tjusa ormar tills din sim har erfarenhet nog att köpa en kungskobra. Det enda som behövs sedan är en kyss från kobran, sedan är du fri!


 


3. Kungens heliga sarkofag

Det tredje och sista sättet att bli renad från förbannelsen är att sova i kungens heliga sarkofag. Sarkofagen finns inuti sfinxen, men orkar du inte leta kan du använda buydebug on-fusket istället. Sov en natt i sarkofagen - och voila!


(Snart kommer jag fylla på med spöket och gravstenen här.)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thesimswings - 3 maj 2014 11:15

   Samma eftermiddag ordnade Madison ett presentparty, och familjen fick många roliga saker, bland annat en fiskskål, en barncykel, en leksaksugn och tre (?!) kaffemaskiner. Audrey fick också en gosedjursbjörn som hon gav till Althea.        M...

Av thesimswings - 2 maj 2014 14:20

Jag laddade nyligen själv ner den här eyelinern från thesimsresource och jag är rätt nöjd med den, hoppas att ni också kan bli det!              Ladda ner den Här ...

Av thesimswings - 2 maj 2014 13:20

    Snart var det Madisons födelsedag, och hon blev vuxen vilket firades av hela familjen.          Hon verkade rätt nöjd med att vara vuxen, och hon var sig lik.       Någon lyxmiddag blev det inte eftersom att hon och Conner ...

Av thesimswings - 2 maj 2014 11:28

Hellu!   April var en ganska inaktiv månad för bloggen enligt min mening, men nu är det maj och det känns kul att vara tillbaka igen. Idag kommer jag skriva ett par inlägg som kommer upp idag eller senare i veckan, så hoppas att det gör er nöjda!...

Av thesimswings - 23 april 2014 16:29

Japp, jag är här.   Och nej, det var inte så hemskt längesedan jag bloggade, men ett par dagar har gått utan inlägg och löftet om inlägg varje dag stämmer alltså inte. Jag är ledsen för det, men kanske är ett inlägg varje dag lite för mycket? Jag...

Presentation


Hej och välkommen till min simsblogg Thesimswings!

Här hittar du bland annat berättelser, fusk, nedladdningstips, fakta och nyheter. Klicka nedanför för att läsa mer om mig!

Kategorier

Omröstning

Vem i Universitetsäventyr vill du se mer av?
 Heather
 Georgia
 Skyler
 Jag vill inte se mer av någon

Expansioner & Prylpaket

✿ The Sims 3
✿ Destination Världen
✿ Kvällsnöjen
✿ Årstider
✿ Universitetsliv
✿ Semesterparadis

 

✿ Stadsliv
✿ Sovrum & Badrum

Mina Världar

✿ Sunset Valley
✿ Riverview
✿ Barnacle bay
✿ Sunlit tides
✿ Hidden springs
✿ Bridgeport
✿ Isla Paradiso

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Undrar du något?

12 besvarade frågor

Länkar

Länkar kommer

Skriv en hälsning

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Copyright Info

Ville bara påminna om att jag inte äger något av The Sims 3, det är ett varumärke som tillhör Electronic Arts Inc.

 

Bilder och texter i bloggen tillhör dock, om jag inte skriver något annat, mig själv och är tagna i mitt spel, och får därför inte kopieras utan tillstånd.


Ovido - Quiz & Flashcards