thesimswings

Alla inlägg under april 2014

Av thesimswings - 23 april 2014 16:29

Japp, jag är här.


Och nej, det var inte så hemskt längesedan jag bloggade, men ett par dagar har gått utan inlägg och löftet om inlägg varje dag stämmer alltså inte. Jag är ledsen för det, men kanske är ett inlägg varje dag lite för mycket? Jag menar, jag ser ju att ni är här och läser vilket gör mig jätteglad, men det är ju livet också och det finns en hel del saker man måste hinna med, som skolan och detta oändliga pluggande till prov och läxor som aldrig försvinner. Och så vänner och fritid, och så kanske lite lugn och ro.


Detta är inte något inlägg om att jag tänkter ta en bloggpaus eller sluta blogga, men jag inser att det kommer hände ett par gånger att jag inte kan blogga precis varje dag. Det kommer inte att bli någon jättestor skillnad, men jag kanske i fortsättningen kommer att blogga runt fyra gånger i veckan, hur verkar det? Oroa er inte, det kommer att gå bra, och i vissa perioder kommer jag nog att blogga varje dag. Dessutom vet ni hur det blir, när jag väl är i farten och skriver The Sims 3-inlägg brukar det kunna bli flera åt gången, så så mycket färre inlägg kommer det inte att bli.


Känns det här okej eller har hela världen just rasat (om det är så, oops) ? Skriv gärna i kommentarer vad ni tycker, både om inlägget och övrigt om bloggen.


Ses inom kort!


/Wings

Av thesimswings - 20 april 2014 15:35

När Seabreeze Hotel var klart öppnades det och det dröjde inte länge innan gästerna började dyka upp.


 


Titta vem som kom och hälsade på! Angeline, Camryns kompis som hon inte träffat på länge.


   


De flesta av hotellets funktioner användes flitigt och på en ledig dag passade Camryn själv på att prova poolen och trampolinen! Kolla in hennes fina dyk!


 


Barpersonalen var också på plats och flera simmar besökte den, även om jag inte lyckades få med någon av dem på bild. Visst blev det bra med fontänen bredvid, bara den inte skvätter vatten på simmarna i baren.


     


Ännu fler besökare och personal. Jag är faktiskt förvånad över hur många gäster som dök upp så snabbt!


 


Hotellmaten verkade uppskattas av flera gäster...


 


Och redan en av de första dagarna fick Seabreeze Hotel kändisbesök, simmen borta vid stegen var trestjärnig kändis!


i Camryns liv hände inte speciellt mycket för tillfället, förutom att hon hängde på hotellet och försökte se til att alla trivdes. Olive träffade ännu fler kompisar i skolan och en av dem följde med henne hem efter skolan!


 


Christobel hette hon, och ni som har Semesterparadis vet nog att hon är dotter till Rosemary Collins!


 


Trots att Olive för tillfället bodde på Seabreeze Hotel åkte de hem till husbåten och gjorde läxor.


 


Så skvallrade de lite och Christobel berättade mer om Isla Paradiso och de andra barnen i staden!

Av thesimswings - 20 april 2014 15:23

Hej på er allesammans, och glad påsk i efterskott :)


Ni som besökte bloggen igår och även ni som varit här idag har nog insett att det inte kommit upp något inlägg sedan i fredags? Japp, det ber jag om ursäkt för, men där jag har varit under påsk har jag haft väldigt lite internetanslutning, och när jag väl hade var den väldigt begränsad. Nu är jag hemma igen i alla fall och den här gången ska jag stanna hemma ett tag så nu borde bloggen uppdateras som vanligt igen.


Jag har redan tagit ett par bilder till ett nytt Sandslott-inlägg som var tänkt till igår, men eftersom att jag glömde att ladda upp bilderna var det ganska lönlöst, så det inlägget komemr upp om en stund istället.


Jag gissar att ni hellre vill ha lite simsberättelser än berättelser om min påsk och min dåliga uppkoppling, så jag avslutar det här inlägget nu och skriver ett riktigt istället!


Håll ut tills det är klart!


/Wings

Av thesimswings - 18 april 2014 11:30

Hej och glad påsk på er, kära vingar!


Vilket bättre sätt att fira påsk än med ett påskspecial-nedladdningstips, eller hur?


Och påsken till ära tänkte jag ge er flera nedladdningstips samtidigt, men den här gången har jag inga egna bilder eftersom att jag själv inte laddat ner allt detta. Bilderna som kommer nu tilhör inte mig utan Thesimsresource


Påskmålningar

 


Väggdekorationer

 


Sött set med ägg & lampor

 


Påskleksaker till yngre simmar


 


Påskoutfit för barn:

 

Påsk-nöjespark:

 

Ladda ner:


Tavlor: Här

Väggdekorationer: Här

Ägg och lampor: Här

Påskleksaker: Här

Outfit: Här
Nöjespark: Här


Observera att jag inte har laddat ner någon av dessa saker och är därför inte 100% säker på att allt fungerar, men det är samma gamla thesimsresource, så har det fungerat förr borde det fungera nu också! Glad påsk!

Av thesimswings - 17 april 2014 11:15

Hej på er,


Och återigen förlåt för den dåliga uppdateringen, det verkar som att det mesta krånglar för mig just nu :/


I alla fall, här är ett inlägg om hotell och hur du skaffar och driver ett hotell med Semesterparadis!

För att bli hotellägare ska simmen som ska äga hotellet het enkelt klicka på sin mobil, så fastigheter- och reseservice och så Bli en hotellägare.

  

Då kan du få upp ett meddelande om Det gamla strandhotellet, aka Hobarts hemlighus, vilket är ett hotell som finns färdigt i Isla Paradiso. Om du vill kan du köpa det hotellet för 0 simdaler, annars klickar du på nej så får du istället fälja en tomt att ha ditt hotell på, och börja från början.

 


Det är bra att välja en stor tomt till ditt hotell, i alla fall om du vill satsa på en femstjärnigt. För att få ett femstjärnigt hotell behövs nämligen  en del saker. När du valt en tomt och köpt den är det bara att sätta igång och bygga!


Med semesterparadis kom Ritningsläget, vilket är väldigt användbarn när du bygger hotell. Där finns färdiga ritningar av de flesta sorters rum, Restauranger, lobbys, pollområden och så vidare. Orkar du inte bygga allt själv är detta perfekt. Vill du bygga ditt hotell från grunden fungerar det så klart också, jag tycker att det är jättekul att bygga fina hotell även om det tar sin tid.

 


Vad behöver man i ett hotell då? När du är i köpläget och placerar vissa föremål på din hotelltomt kommer ett litet blått plus upp bredvid. Detta betyder att föremålet är bra för hotellet och dess betyg, så sådana föremål är bra att ha på ditt hotell.


Några sådana föremål är:


Pool
Poolstege
Poolbar
Övriga rutschkanor, poolprylar


Matstånd
Träningsprylar

Spabad

Kolpromenad (Glödande kol-grejen simmarna kan gå på.)

Buffébord


Kom ihåg att alla hotell måste ha ett Hotelltorn för att kunna vara öppna. Hotelltorn hittar du bland ritningarna, och dessa fungerar som kaninhål där gäster kan bo. Har du byggt hotellrum kan simmar bo där också, men för att de ska fungera som hotellrum, klicka på dörrarna till dem och på Ställ in VIP-lås.


Hotelltorn & Dörrinställningar

 

 

Nu verkar ditt hotell färdigt! Och oroa dig inte, precis som med en vanlig tomt kan du när som helst ändra, lägga till och ta bort saker. Nu kommer ditt hotell automatiskt att vara öppet, och gästerna kommer att börja dyka upp.


Allt eftersom att gäster besöker ditt hotell kommer du att tjäna pengar, och du kommer också att kunna se deras recensioner av ditt hotell och hotellets betyg (0-5 stjärnor.) I recensionerna brukar du också kunna se vad du kan göra för att förbättra ditt hotell.


En sak som är bra för att hålla ditt hotell igång är att anlita personal, så många och så bra som möjligt. Du kan anlita personal till:


Städning
Matstånd
Lobby
Poolbar


För att anlita personal är det bara att klicka på t. ex poolbaren så finns ett sådant alternativ. Om du vill kan du ge dina hotellanställda speciella outfits mm, om du känner för det! Övriga inställningar hittar du om du klickar på receptionsdisken som borde finnas någonstans på ditt hotell, i lobbyn om du har använt en ritning.


 


Du kan också ställa in vilka tider personalen ska jobba på olika ställen, och ändra priset på rummen.


 


Under hotelledning kan du se dessa saker, bland annat hittar du recensioner och eventuell hotellvinst.


 


Här är ett par recensioner på Seabreeze Hotel, och det är ungefär så här det ser ut, recensionerna kommer att vara både positiva och negativa, och ibland kommer de att vara helt knäppa och säga saker som inte är sant, t. ex att hotellet inte har någon pool. Men det får man ta!

Agh

Av thesimswings - 17 april 2014 10:19

Hej igen!


Ni har nog märkt hur dålig uppdatering det varit de senaste dagarna, vilket har berott på både att jag varit borta ett par dagar och sedan på internetanslutningen. Jag hoppas att ni förstår att jag ändå gör så gott jag kan, men man kan inte göra mer än sitt bästa, eller hur? I alla fall, imorgon förmiddag borde det komma upp en ny guide. Därefter blir det lite mer osäkert, jag kommer självklart att försöka uppdatera varje dag, men jag ska bort igen. Japp. Men det kanske flera av er också ska, förhoppningsvis har ni annat för er så att ni slipper sitta hela påsken och sukta efter fler inlägg.

Och nej, jag säger inte att det inte kommer bli några inlägg under påsk, men dit jag ska den här gången är jag osäker på internetanslutningen, men jag tror att det kommer finnas vid vissa tillfällen. Kort sagt, när jag har tid skriver jag inlägg och när jag har internetanslutning kommer inläggen upp på bloggen. Det borde bli ungefär som vanligt, det hoppas jag i alla fall på. Vi får helt enkelt göra det bästa av det, eller hur, kära vingar?


Håll ut till dess!


/Wings


PS. Det var meningen att detta inlägg skulle upp igår kväll, men något gick fel så ni får det här istället...

Av thesimswings - 16 april 2014 11:59

Vad?! Inte ett inlägg igår?! Nooooo...

Jag vet, sorry om ni saknade inlägg igår, anledningen är att mitt internet krånglade hela eftermiddagen och det var stort sett omöjligt att få upp något. Idag verkar det bättre i alla fall så ni får dubbla inlägg idag istället, vi börjar med att fortsätta på mamma-temat med ett till nedladdningstips:


 


Japp, det är en bikini from thesimsresource som fungerar både för gravida och icke-gravida tjejsimmar!


Ladda ner den Här

Den finns även som set till både vuxna och tonåringar Här

Av thesimswings - 14 april 2014 17:27

Hej där!


Detta var något jag själv undrade var möjligt för inte alls längesedan. Man kan ju varken gå in i Skapa en sim eller Planera klädstil med hjälp av en byrå när det gäller gravida simmar, men finns det ett annat sätt? Kan man ändra kläderna på en gravid sim?


Nej, detta är inte komplicerat eller något, flera av er har kanske listat ut det själva. Jag var tvungen att lista ut det själv eftersom att jag inte hittade några svar på internet, så för er som vill veta kommer ett inlägg nu.


Har du spelat The Sims 3 vet du nog hur simmen blir innan den blir "officiellt gravid" alltså att det syns och så, simmen brukar t. ex bli illamående av "okänd anledning".
Vet du att din sim snart kommer att bli gravid - då är det dags. Det enda sättet jag vet är att låta simmen byta till kläder du vet fungerar på gravida simmar redan innan.
Du väljer alltså kläder, och efter det är det helt enkelt att vänta på att simmen för veta att den är gravid. Eftersom att den redan har på sig kläder som fungerar för graviditet behöver den inte byta, så det gör simmen oftast inte. Simmen stannar alltså i kläderna du valt ut!


Detta brukar fungera för mig i alla fall, hoppas att det är gör det för er därute också!

Här komemr ett par bilder på Madison Taylor i gravidkläder jag valde ut:


  

   

      

Presentation


Hej och välkommen till min simsblogg Thesimswings!

Här hittar du bland annat berättelser, fusk, nedladdningstips, fakta och nyheter. Klicka nedanför för att läsa mer om mig!

Kategorier

Omröstning

Vem i Universitetsäventyr vill du se mer av?
 Heather
 Georgia
 Skyler
 Jag vill inte se mer av någon

Expansioner & Prylpaket

✿ The Sims 3
✿ Destination Världen
✿ Kvällsnöjen
✿ Årstider
✿ Universitetsliv
✿ Semesterparadis

 

✿ Stadsliv
✿ Sovrum & Badrum

Mina Världar

✿ Sunset Valley
✿ Riverview
✿ Barnacle bay
✿ Sunlit tides
✿ Hidden springs
✿ Bridgeport
✿ Isla Paradiso

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Undrar du något?

12 besvarade frågor

Länkar

Länkar kommer

Skriv en hälsning

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Copyright Info

Ville bara påminna om att jag inte äger något av The Sims 3, det är ett varumärke som tillhör Electronic Arts Inc.

 

Bilder och texter i bloggen tillhör dock, om jag inte skriver något annat, mig själv och är tagna i mitt spel, och får därför inte kopieras utan tillstånd.


Ovido - Quiz & Flashcards