thesimswings

Alla inlägg den 23 februari 2014

Av thesimswings - 23 februari 2014 20:22

Tjohej!


Här kommer ännu ett inlägg om fusk, mest för att jag känner mig kreativ och vill göra något mer än bara Universitetsäventyr. Den här gånger skriver jag ner några fusk som kan vara bra att kunna och som man kan behöva ibland.


✿ Hjälp, min sim har fastnat! - resetsim


Väldigt användbart för den som har ett spel som ibland hackar/hänger sig. Mitt eget spel gör det ibland och det är väldigt bra att veta vad man ska göra om en sim fryser sig, alltså fastnar någonstans. Skriv bara in resetsim och hela simmens namn så hamnar simmen någonstans på sim hemtomt. Observera att aktuell interaktion avbryts, men alla önskningar osv borde vara kvar. Du kan använda fusket på vilken sim som helst, vare sig det är din egen sim som fastnat eller någon annan sim du inte vill ha där.


✿ Jag behöver livslånga poäng snabbt! - testingcheatsenabled true


Jag vet att jag skrev om det här fusket i fusk som jag använder-inlägget, men jag måste ta med det här också, för som om inte allt annat jag skrev var nog så kan detta fusk även ge dig livslånga poäng - om du skriver in det redan i menyn, alltså innan du valt vilket hushåll du ska spela med. Du skriver alltså in fusket, väljer hushåll och väntar på att det laddats. När du sedan är inne väljer du vilken sim du vill ska få poäng, och klickar på fliken för Livslång lycka. Där måste du hitta rätt "punkt" för att det ska fungera. Någonstans mellan där det står hur många poäng du har och bilden på kistan, eller lite ovanför, borde den finnas. Håller du ner Ctrl och klickar på den "punkten" så kommer du att få 500 poäng. Du kan klicka hur många gånger som helst!


✿ Jag vill att min sim ska få tvillingar/en pojke/en flicka!


Okej, det finns egentligen inget fusk för detta. Men kategorin heter fusk & knep, remember? Så här kommer att par saker du kan göra för att öka chansen (jag har testat allt detta och det brukar fungera) för tvillingar eller kön på barnet.

Tvillingar: Har du livslånga poäng så att det räcker kan du köpa belöningen "Fruktbarhetsbehandling" till en av eller båda simmarna om du har möjlighet. Den gör både chansen att bli gravid och chansen för fler än ett barn större. Har du inte poäng, oroa dig inte. Ett annat bra knep, som faktiskt brukar fungera, är att låta mamman dansa till barnmusik eller titta på barnkanalen på tv så mycket som möjligt under graviditeten.
Flicka/pojke: Ett väldigt enkelt sätt att påverka detta är att låta mamman äta vattenmelon eller äpplen. Ät vattenmeloner för en flicka och äpplen för en pojke. Detta knep fungerar inte alltid, men större delen av tiden. Du kan behöva äta fler av frukterna, jag brukar köra på fyra av den sorten jag vill ha, och det har funkat alla gånger utom en.


Det var allt för denna gången!


/Wings

Av thesimswings - 23 februari 2014 18:15

Hej igen!


Ni som läser detta snart efter att det publiceras inser att det är bara några minuter efter det förra inlägget, men jag håller vad jag lovar, så här har ni tips på ett par fusk ni kan använda till The Sims 3, här är de som jag brukar använda, fler användbara fusk kommer i senare inlägg:


✿ testingcheatsenabled true :

Öppnar upp möjligheter till flera användbara fusk. Du kan till exempel dra upp behöven för simmarna om du inte orkar t.ex äta med dem, du kan dra upp relationsmätaren hur mycket du vill och t. ex göra två simmar som just träffats till bästa vänner eller, om du vill, värsta fiender. Du kan också teleportera dig genom att hålla ner shift och klicka på platsen som du vill teleportera dig till och sedan "teleportera mig hit". Klicka på shift och en sim för att kunna ändra den i skapa en sim, ändra simmens favoriter eller lägga till den i ditt hushåll. Klicka på shift och ditt hushålls brevlåda för att t.ex kunna välja karriär eller tvinga fram besökare.För att avaktivera fusket, skriv in testingcheatsenabled false.


✿ moveobjects on :


Ett användbart fusk för att kunna flytta möbler till ställen de egentligen inte kan stå på (se bara till att dina simmar faktiskt kan använda dem) eller att flytta simmarna själva, om du nu skulle vilja göra det. Håll in alt för att kunna flytta möblerna mer noggrant. (ni förstår vad jag menar när ni testar) Avaktiveras med moveobjects off.


✿ motherlode :


Oftast spelar jag så att simmarna får tjäna egna pengar till hus osv, men ibland orkar jag inte vänta och då är det här fusket väldigt effektivt, det ger nämligen hushållet 50000 simdaler och kan användas hur många gånger som helst.


Av thesimswings - 23 februari 2014 18:00

Hej där!


Jag ville bara meddela er om att jag är framme nu, har internetuppkoppling och allt annat fungerar jättebra. De tidsinställda inläggen har publicerats precis som planerat och jag hoppas att ni har njutit av dem och tyckt om dem. Nu på eftermiddagen har jag även haft tid att skriva en till del av Universitetsäventyr, som kommer att publiceras imorgon klockan 13.00


Några andra snabba saker bara; jag vet inte om ni har tänkt det, men headern jag har just nu är riktigt ful, och så fort jag kommer hem ska jag göra något åt det, jag lovar. Det andra jag ville säga var att jag vet att jag hittills bara skrivit delar av Universitetsäventyr och ett par trevande försök att presentera mig själv, men det kommer det också att bli ändring på. Några nyheter har inte publicerats, mest inte för att det inte finns några nyheter att publicera. Snart kommer däremot ett inlägg om bra fusk till The Sims 3, jag tänkte att det kunde vara bra att ha.


Jag har också kollat statistiken och det är fortfarande ett par personer som har varit inne och kikat på bloggen. Det vore jättesnällt av er att dröja er kvar ett tag till, och visa gärna ett tecken på att ni är här, lämna en kommentar eller något och säg vad ni tycker och vad ni vill ha mer om.


/Wings

Av thesimswings - 23 februari 2014 13:45

   Dagen därpå var en lugnare dag. Alla tre läste högst möjligt antal kurser, och måndagar, onsdagar och fredagar var stressiga. Tisdagar däremot, som det var idag, hade bara en enda lektion, så på eftermiddagen skulle det finnas gott om tid till att plugga, hänga med vänner eller vad man nu ville.


Heather vaknade på rätt sida idag, med ett leende på läpparna innan hon ens stigit upp.

På väg ner i köket mötte hon en kille hon inte sett förut. Han presenterade sig som Bernie Butler, och Heather insåg missmodigt att det var studenten som skulle ta Scotts plats i elevhemmet.


 


Hon försökte skjuta bort tanken på det, och åt frukost och ringde sedan och pratade med Sam.


 


Efter det var det dags för dagens första och enda föreläsning.


 


Idag var det gruppaktivitet, och Heather hade faktiskt riktigt kul, för idag fick de prata, vilket hon älskar att göra.


 

Samtidigt hade hennes syster... inte riktigt lika kul


 

Dessutom ringde hennes mobil mitt i lektionen och väckte henne!


 

När deras lektioner, som slutade samtidigt, var slut bestämde sig Heather och Georgia för att testa ett av caféerna i stan, så de åkte till Mörkrostade Bönans Café.


 

 


"Så hur går livet?" frågade Heather när de satt sig.


 


"Hade kunnat vara bättre för tillfället", suckade Georgia.
  

"Vad hände med Leon-killen då?" undrade Heather.
"Är du blind?" sa Georgia sarkastiskt. "Upptagen. Men det var ändå aldrig något. Men killen som stod i kassan däremot... vad tyckte du om honom?"


    

Heather skrattade till. "Nej", sa hon. "Allvarligt?"
Georgia blev lite röd om kinderna. "Varför inte?"


 


"Vad har hänt med dig då?" sa Heather glatt. "Glömde du blygheten hemma eller något?"
Georgia skakade på huvudet. "Att säga att jag ska göra saker har jag alltid kunnat. Det är bara det där med att faktiskt göra dem också."
Heather slog ihop händerna. "Om du gillar honom, gå och prata med honom. Nu."
Georgia skakade på huvudet.


Fem minuter senare hade Heather övertalat henne.


   


Och det gick riktigt bra! Först var båda två väldigt blyga, men när man är ny på universitetet finns det en hel del att prata om. De bestämde till och med träff på samma ställe på torsdagen, och när systrarna gick därifrån sken Georgia som en sol.


När de gick därifån fick Georgia en inbjudan till ännu  en fest hos Leon. Hon funderade på att gå, men eftersom att dagen enligt henne redan var fulländad bestämde hon sig för att gå hem och vila upp sig inför det hektiska morgondagen. Heather svängde förbi festen en kortis, och hon hälsade från Georgia.


Georgia kunde äntligen gå och lägga sig med ett leende på läpparna. Hennes första fulländade dag hade just passerat.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till min simsblogg Thesimswings!

Här hittar du bland annat berättelser, fusk, nedladdningstips, fakta och nyheter. Klicka nedanför för att läsa mer om mig!

Kategorier

Omröstning

Vem i Universitetsäventyr vill du se mer av?
 Heather
 Georgia
 Skyler
 Jag vill inte se mer av någon

Expansioner & Prylpaket

✿ The Sims 3
✿ Destination Världen
✿ Kvällsnöjen
✿ Årstider
✿ Universitetsliv
✿ Semesterparadis

 

✿ Stadsliv
✿ Sovrum & Badrum

Mina Världar

✿ Sunset Valley
✿ Riverview
✿ Barnacle bay
✿ Sunlit tides
✿ Hidden springs
✿ Bridgeport
✿ Isla Paradiso

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Undrar du något?

12 besvarade frågor

Länkar

Länkar kommer

Skriv en hälsning

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<<
Februari 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Copyright Info

Ville bara påminna om att jag inte äger något av The Sims 3, det är ett varumärke som tillhör Electronic Arts Inc.

 

Bilder och texter i bloggen tillhör dock, om jag inte skriver något annat, mig själv och är tagna i mitt spel, och får därför inte kopieras utan tillstånd.


Ovido - Quiz & Flashcards