thesimswings

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av thesimswings - 10 mars 2014 20:30

Hejheej...

Så, kortfattat, det finns fortfarande inga faktainlägg på bloggen (FY PÅ DIG WINGS) så här kommer ett om hur du blir en vampyrsim. För er som undrar, vampyrerna kom med kvällsnöjen/övernaturligt.


Så, bli en vampyr alltså Har du Övernaturligt installerat kan du välja att göra en vampyrsim redan i Skapa en sim, men för dig som inte har det visar jag hur det går till att förvandlas:


Jag börjar med att skapa en sim och flyttar in den i Bridgeport, eftersom att staden kom med Kvällsnöjen och innehåller en hel del vampyrer. Här är min sim, Anastasia Shadow.


 


När du har en sim måste du se till att träffa en vampyrsim. Gå runt i staden, besök så många ställen som möjligt.


 


När du hittar på en vampyr måste du lära känna honom eller henne, en vampyr förvandlar inte vem som helst! Bli god vän eller bästa vän med vampyren, och välj sedan Be att förvandla.


 


Säger vampyren ja biter den dig direkt.


   


Så där! Nu har din sim påbörjat förvandlingen. Den tar dock runt två-tre dagar, och under tiden kommer simmen att få en del känslor och ha denna humöreffekt:


  

  


När det är dags att förvandlas kommer din sim att göra interaktionen Total Metaformos.


 


Sedan förvandlas simmen.


 


Japp, ser ser lite läskigt ut tycker jag. Men nu är Anastasia en vampyr.


 


Dessa meddelanden kommer upp under och efter förvandlingen:


   


Nu när du är en vampyr är simmens behov annorlunda, dels har den Törst istället för Hunger, och dessutom är mätarna nu lila istället för gröna, vilket jag tycker är rätt häftigt.


   


I alla fall, detta var det första av de två vampyrinlägg jag tänkte göra, det andra borde komma upp någon gång imorgon, och det handlar om livet som vampyr. Håll ut tills dess!

      

Av thesimswings - 10 mars 2014 17:30

På tisdagen hade både Heather, Skyler och Georgia planer till eftermiddagen.

Heather skulle träffa Allen, killen hon träffat på onlinedatingsidan, Skyler och Lyle skulle försöka hacka sig in i skolans datorer på jakt efter provsvar och Georgia och Leon skulle gå och fika.


 


Allen såg annorlunda ut än hans profilbild gjort, tyckte Heather, men hon klagade inte.


 


Hon och Allen hängde och spelade biljard ett tag, men inget mer.


 


När Georgia och Leon var på caféet beslöt sig Georgia för att kolla hur det egentligen låg till mellan Leon och Lizzie. Inte för att hon var avundsjuk, intalade hon sig, bara för att vara säker.
"Leon", sa Georgia försiktigt. "Var det Lizzie som gjorde slut med dig?"
Leon tittade på golvet.


 


"Nja", sa han. "Egentligen var det jag. Men jag gjorde slut med henne för din skull, Georgia..."
Georgia höjde på ögonbrynen.
"Jag hade tänkt berätta hur jag kände den kvällen jag kom förbi din korridor", fortsatte Leon. "Men jag vågade inte, så jag hasplade bara ur mig att hon gjort slut, och så stack jag. Förlåt för att jag är en sådan fegis."
Georgia skrattade. "Det är lugnt", sa hon. "Men är du säker på att Lizzie har kommit över dig? Jag menar... hon tittar sådär på dig och verkar alltid vara i närheten..."
"Det spelar ingen roll", sa Leon. "Jag är helt och hållet över henne, och det är det enda som betyder något, eller hur?"
Och Georgia nickade.


 


Så var det hackningsdags. Lyle visade sig faktiskt vara den störste av rebellerna, åtminstone kunde han en hel del om att hacka datorer. De lyckades ta sig in på skolans dator, men några provsvar fick de inte tag på, till bådas besvikelse.


 


"Men vi kanske kan", sa Skyler men avbröt sig när hon insåg att Lyle tittade på henne. Tittade på henne.


 


Han såg djupt in i hennes ögon, och hon tittade in i hans, kunde plötsligt inte låta bli.


 


Och hoppsan!
"Jag tycker om dig, om du inte har märkt det", sa Lyle sedan. "Det var kul att hacka med dig, Skyler. Jag gör gärna om det."


 


När han gick upptäckte Skyler att hon stod och log. Hon ryckte på axlarna. "Varför inte?" sa hon sedan.


 


Och Lyle såg rätt nöjd ut han också.

Av thesimswings - 10 mars 2014 11:15

Hej.
Jag minns när jag nyligen börjat spela The Sims 3, och min sim hade gift sig med en kille. (Connor Frio, hehe.) När simmar gifter sig flyttar de automatiskt ihop, men jag ville att de skulle skiljas och flytta isär, men jag visste inte hur jag skulle göra. Jag tyckte att jag prövade det mesta, och till slut tänkte jag nästan dränka honom eller något (Ja, jag är en hemsk människa), innan jag insåg att jag kunde söka på det och kanske hitta ett svar.


Så är det fler än jag som inte vet kanske detta inlägg till och med räddar simmars liv, vem vet? Jag tänkte nämligen visa hur du delar upp ditt hushåll och sparkar ut simmar du inte längre vill spela med, så att de kan fortsätta leva sina liv.


 


Fungerar inte relationen, vill det uppvuxna barnet flytta ut eller har rumskompisarna tröttnat på varandra?


Börja med att klicka på simmen du vill ska flyttas telefon, och välj fastighet- och reseservice.


 


Och sedan flytta.


 


Därefter får du upp denna planerare.


 


Från början ser det ut som på bilden ovanför. Men du kan flytta över simmar till andra sidan...


 


Antingen väljer du att simmarna på höger sida ska flytta någon annanstans och lämna simmarna på vänster sida kvar i det nuvarande huset, eller så sparkar du ut dem genom att klicka i rutan där det står Sparka ut.


 


Sparkar du ut simmarna flyttar de till utlottad tomt och fortsätter sina liv där. Har du berättelseläget på kan de göra vad som helst.


 


Vill du däremot ta med dig några simmar från ditt nuvarande hushåll och flytta någon annan stans klickar du i Gör till aktivt hushåll. Då får du välja hus som de ska flytta till, och simmarna du lämnar kvar fortsätter sina liv i huset de bodde i innan.


Har du delat upp ett hushåll men ångrar dig sedan? Det kan vara bra att ha koll på var dina utsparkade simmar bor, får ångrar du dig kan du då leta rätt på de simmar du vill ha tillbaka, aktivera fusket testingcheatsenabled true, shiftklicka på simmarna och välja Lägg till i aktivt hushåll. Och vips, så har du dem tillbaka!

Av thesimswings - 10 mars 2014 09:00

Heeej, här är ännu ett nedladdningstips, nu på ett hår jag nyligen laddade ner och som kan användas till tjejsimmar i alla åldrar utom åldring:


    


           


Håret år från... trumvirvel... Japp. Thesimsresource. Jag måste verkligen hitta en annan sida att ladda ner cc från.
Håret laddas ner som set i sims3pack-format, du kan behöva installera håren ett och ett, men oroa dig inte, det går snabbt och smidigt!

Ladda ner setet Här

Presentation


Hej och välkommen till min simsblogg Thesimswings!

Här hittar du bland annat berättelser, fusk, nedladdningstips, fakta och nyheter. Klicka nedanför för att läsa mer om mig!

Kategorier

Omröstning

Vem i Universitetsäventyr vill du se mer av?
 Heather
 Georgia
 Skyler
 Jag vill inte se mer av någon

Expansioner & Prylpaket

✿ The Sims 3
✿ Destination Världen
✿ Kvällsnöjen
✿ Årstider
✿ Universitetsliv
✿ Semesterparadis

 

✿ Stadsliv
✿ Sovrum & Badrum

Mina Världar

✿ Sunset Valley
✿ Riverview
✿ Barnacle bay
✿ Sunlit tides
✿ Hidden springs
✿ Bridgeport
✿ Isla Paradiso

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Undrar du något?

12 besvarade frågor

Länkar

Länkar kommer

Skriv en hälsning

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Copyright Info

Ville bara påminna om att jag inte äger något av The Sims 3, det är ett varumärke som tillhör Electronic Arts Inc.

 

Bilder och texter i bloggen tillhör dock, om jag inte skriver något annat, mig själv och är tagna i mitt spel, och får därför inte kopieras utan tillstånd.


Ovido - Quiz & Flashcards