thesimswings

Alla inlägg den 22 mars 2014

Av thesimswings - 22 mars 2014 15:55

Hej på er!


Jag tror i alla fall att det är fler än jag som är sjukt nyfiken och förväntansfull på The Sims 4, när det kommer ut, hur det ser ut, vilka nya funktioner det finns och allt möjligt annat. Jag vet att flera av frågorna än så länge inte går att svara på, men jag tänkte göra ett inlägg där jag försöker samla så mycket fakta som möjligt, så att både er och min nyfikenhet stillas lite grann i alla fall.


Vad kommer att vara annorlunda mot The Sims 3?


Skapa en sim:

Enligt sims egen hemsida kommer man bland annat kunna skräddarsy sina simmar väldigt noggrannt, bland annat ska man nu kunna ändra deras gångstil, relationer med mera med hjälp av nya designverktyg. Bland annat ska man kunna ändra simmarnas kroppsform genom att dra på olika punkter, istället för att välja färdiga näsor osv. (Kan påminna lite om sliders.)


Bygg.- och köpläge:

Det verkar som att det kommer vara mycket enklare att bygga och justera hus med mera, till exempel så ska man kunna flytta ett helt rum, vilket man inte kunde göra i The Sims 3.


Känslor

På flera hål l har jag hört att valen man gör påverkar simmarna och deras närhet en hel del, samt att det finns ett nytt "känslosystem" och att simmarna kan få olika känslor, antagligen istället för humöreffekter, och att dessa påverkar simmarnas humör och reaktioner mycket mer. Reaktionerna ska också vara mer verklighetstrogna, alltså kanske vi slipper simmar som går och lägger sig när det börjar brinna.


Simmarna har dessutom ett "känslomässigt djup" . De kan få 15 olika känslomässiga tillstånd, och dessa kan påverkas av allt från sociala interaktioner till vilka kläder simmen har på sig! Exempel på dessa är (om jag förstått det rätt) fokuserad, uttråkad, ledsen, rasande, flörtig och så vidare.


Relationer

Det verkar som att simmarnas relationer kommer att vara mer verklighetstrogna, vilket är bra. Nu kanske simmarna inte kan såra sina vänner/partners och berätta skämt tills de är sams, utan det kanske krävs mer. Det kan också vara så att det är svårare att bryta relationer, kanske är det inte bara att göra slut med simmens partner och sedan försvinna ur simmens liv för alltid?


Belöningar

Klarar du av prestationer, når en ny jobbnivå eller klarar mål kommer du nu att kunna få riktiga belöningar, inte bara pengar utan kläder och andra föremål. Det kommer också att vara lättare att dela ut dina egna skapelser.


Överföring

Eftersom att The Sms 4 kommer vara helt annorlunda från The Sims 3 kommer man inte att kunna föra över föremål mellan spelen.


Plattform & Online

Till och börja med kommer The Sims 4 att släppas till dator (PC). Grundspelet ska vara designat för att spelas offline, men det verkar som att det kommer finnas någon slags "sociala spelelement".

Relaterade videoklipp:


Trailer
CAS (Create a sim)

Här hittar du också en YouTube-Kanal med mängder av The Sims 4-videor.


Småfakta & länkar


Släpps: Någon gång under hösten 2014

Pris: 699 Kr

Förboka spelet Här

Mycket av faktan hittade jag Här

Av thesimswings - 22 mars 2014 15:34

Whoa, whoa.


När jag kollade imorse hade bloggen 97 besökare i mars, men gissa hur många det var när jag kollade nyss? Just det.

104.
HUNDRAFYRA BESÖKARE AAAAAAAAH

Pust. Djupt andetag. Lyckorus.

Även om inte detta är ett supergenombrott är det en rejäl milstolpe som vi tillsammans har lyckats ta oss förbi, och det är sjukt roligt och överväldigande att tänka att över hundra personer har varit inne på min blogg och tittat, läst och så vidare, bara i mars! Det är helt och hållet er förtjänst, älskade vingar, så tack så hemskt mycket!


Så... 100 besökare...


Just det! Jag lovade er en liten belöning som tack, och jag håller vad jag lovar, det vet ni! Eftersom att jag inte fått in några förslag (snyft) så tänkte jag skapa en speciell familj, bara för er, som ni sedan kommer kunna ladda ner gratis! Hur låter det? Familjen är dock inte klar än, utan jag tänker publicera den någon gång i slutet av mars, jag skriver ett inlägg och länkar!

Av thesimswings - 22 mars 2014 15:30

Nu kommer alltså fortsättningen på sjöjungfru-grejen jag påbörjade igår, och så här är det att leva som en sjösim:


Till och börja med är också sjösimmarnas behov annorlunda från vanliga simmars.


   


Istället för att duscha/bada behöver sjösimmar komma i kontakt med vatten med jämna mellanrum, men du kan bara låta simmen duscha som vanligt. Ibland behövs dock kontakt med saltvatten, men du ser när eftersom att sjösimmen får humöreffekten Uttorkad (Eller liknande.)


När sjösimmar simmar får de dessutom häftiga sjöjungfrufenor.


   


Alla sjösimmar får automatiskt högsta färdighetsnivån i färdigheten Dykning, vilket innebär att de kan dyka på alla dykplatser och dessutom hur länge de vill utan att riskera att drunkna.


Har du en ond sjösim kan den också kalla på en haj när den är under vattnet!


 


Då dyker det snabbt upp en haj, men passa dig, den kan attackera, även om sjösimmar varken kan  bli attackerade av hajar eller grottmonster så kan det finnas fler simmar under ytan!


 


Om du inte längre vill att din sim ska vara en sjösim så kan du hålla simmen borta från saltvatten (havet), ett tag, och till sist förvandlas den till en vanlig sim igen. Innan simmen förvandlats tillbaka måste du dock se till att den duschar eller badar, annars kan den dö av uttorkning!


Japp, det går också att skaffa barn med en sjöjungfru. Skaffar en vanlig sim och en sjöjungfru barn är chansen 50% att det blir ett sjöjungfrubarn, och är det två sjösimmar är chansen 100%. Om det är ett litet sjösimbarn syns när barnet är småbarn, då benen är fjälliga. Det är dock inte förrän barnet blir tonåring som det blir en sjösim på riktigt, eftersom att det är först då som behovsmätaren ändras och fenan syns när simmen simmar. (Haha.)



Av thesimswings - 22 mars 2014 14:45

Fredagen var tråkig och händelselös, Camryn var på jobbet men det regnade, så det var inga människor förutom hon själv vid stranden.


Tänk vad fort tiden går när man har roligt! tänkte Camryn när hon vaknade en lördagsmorgon, och det var inte vilken lördag som helst utan dottern Olives födelsedag, idag skulle hon bli ett barn!



För en lyckad födelsedag behövs självklart en tårta, så Camryn tog med sig Olive och åkte och handlade.


 


Och när de kom hem igen var det dags!


 

   


Titta, så söt hon blev! Och det första hon ville göra som barn? Våldgästa en fest. Japp, en riktig liten festprisse, även om hennes nya egenskap blev snobb.


En av hennes födelsedagspresenter var hennes första mobil, som hon genast började greja med.


   


Hon fick också några roliga raketer, som hon smög upp och testade medan Camryn pratade i telefon.


 

 

Dock var tomteblosset det enda hon förstod sig på hur man använde.


     


Så när hon var klar med de fick hon be Camryn om hjälp med resten, men det var rätt roligt ändå.


       


Det var en lyckad födelsedag!


(Bäst för er att ni uppskattar detta avsnitt, sims hackade och jag var tvungen att stänga ner och starta det igen, vilket betydde att en del inte hade sparats. Det är därför inlägget har dröjt så. Allt för er, kära vingar.)

Presentation


Hej och välkommen till min simsblogg Thesimswings!

Här hittar du bland annat berättelser, fusk, nedladdningstips, fakta och nyheter. Klicka nedanför för att läsa mer om mig!

Kategorier

Omröstning

Vem i Universitetsäventyr vill du se mer av?
 Heather
 Georgia
 Skyler
 Jag vill inte se mer av någon

Expansioner & Prylpaket

✿ The Sims 3
✿ Destination Världen
✿ Kvällsnöjen
✿ Årstider
✿ Universitetsliv
✿ Semesterparadis

 

✿ Stadsliv
✿ Sovrum & Badrum

Mina Världar

✿ Sunset Valley
✿ Riverview
✿ Barnacle bay
✿ Sunlit tides
✿ Hidden springs
✿ Bridgeport
✿ Isla Paradiso

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Undrar du något?

12 besvarade frågor

Länkar

Länkar kommer

Skriv en hälsning

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Copyright Info

Ville bara påminna om att jag inte äger något av The Sims 3, det är ett varumärke som tillhör Electronic Arts Inc.

 

Bilder och texter i bloggen tillhör dock, om jag inte skriver något annat, mig själv och är tagna i mitt spel, och får därför inte kopieras utan tillstånd.


Ovido - Quiz & Flashcards