thesimswings

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av thesimswings - 11 mars 2014 19:15

Här är fortsättningen på vampyrer, denna gång hur vampyrers liv skiljer sig från vanliga simmar.


Till och börja med har vampyrsimmen behovet Törst istället för Hunger, vilket betyder att den inte längre behöver äta mat, bara äta plasmafrukt, plasmajuice eller dricka blod från en sim.


   


Plasmajuice hittar du i kylskåpet.


    Plasmafrukt kan du köpa i snabbköpet eller odla.


Vill du dricka från en sim kan du antagligen leta rätt på någon, bli kompis med den och sedan dricka. Annars kan du gå till en tomt, klicka på marken och välja Jaga, så får din sim ett byte. Bytet syns på kartan.


   


 

När du hittat ditt byte, bli kompis med simmen och välj sedan att dricka från honom eller henne.


 

   


Om du vill kan du också erbjuda att förvandla ditt byte till vampyr.


   


Då går simmen igenom samma förvandling som Anastasia.

Byten ser ut så här i relationerna:

 


Om din sim vill kan den göra en räd mot de flesta allmänna tomter/byggnader. Du väljer då Gör räd, så ser simmen lite ondskefull ut och går sedan in i byggnaden och är där ett tag. Under tiden borde det komma upp några meddelanden:


         


De flesta vet nog att vampyrer inte tål för mycket solljus, och så är det med simvampyrer också. Är du ute i solen för länge kan simmen fatta eld, men först börjar den ryka lite och för både meddelanden och humöreffekter, så oroa dig inte.


 


Natten gör vampyrsimmar starkare. Under natten kan de springa extra fort:


 


De kan dessutom läsa andra simmars tankar, och få dem att tänka på sig,


     


Du kan välja mellan att ta reda på simmens egenskaper, karriär, relation, stjärntecken och favoriter.


Och det var ungefär allt som finns att veta om vampyrer!


Av thesimswings - 11 mars 2014 18:00

Som jag lovade, här är ännu en del...yay


Onsdag alltså, och en lektion som vanligt. Innan lektionen bestämde sig Skyler för att vara ännu mer rebellisk och brände lite örter i sin öppna spis.


 


Sedan gjorde hon ett utspel för sig själv om sin kärlek till Lyle.


 


Vad håller jag på med? tänkte hon sedan och lade snabbt ner megafonen innan någon hörde henne.


 


Hon målade lite istället, för deras nya studentkorridor hade ett bättre staffli än den förra.


Sedan var det lektion, och efter den hade de inget planerat, utom en fest hos en kille som hette Brian, men de visste inte om de skulle gå. Efter skolan lekte Heather lite i snön, och hon hade väldigt kul.


     


   Skyler bestämde sig för att ta en sväng förbi Lyles hus och kolla hur det egentligen var mellan dem efter gårdagens händelser.


 


Han höll på att träna när hon kom, men avbröt sig och följde med henne ut utan att ta på sig ytterjacka, trots att det snöade ute. Alltid lika cool, tänkte Skyler sarkastiskt.
"Hej", sa Lyle och satte sig på gungan bredvid henne.
"Hej", sa hon tillbaka.


 


Efter en stunds skum tystnad bestämde sig Skyler för att säga något, trots att hon var blyg för första gången på väldigt länge. Samma sak tänkte Lyle.
"Alltså igår", sa båda i kör.
Skyler skrattade till. "Börja du", sa hon.
"Nej, gör det du", sa Lyle. "Du är så mystisk, jag vet aldrig vad du tänker på så berätta det innan jag öser ur mig vad jag känner."
Skyler tog ett djupt andetag.


 


"Jag insåg igår att jag tycker om dig också", sa hon. "Mer än jag trodde. Det är ungefär vad jag känner."
Lyle log. "Samma här", sa han lättad. "Men i så fall, Skyler Patterson..."
Hon höjde ögonbrynen och såg på honom.
"Vill du vara min flickvän?" Han såg allvarlig ut.
Skyler skrattade igen. "Visst", sa hon lyckligt.


 


De bestämde sig för att gå på festen ändå, och Georgia och Leon hängde på.


 


Det blev lite keg stands.


     


Inte så lyckat dock. När Lyle tappade henne sa Skyler något sarkastiskt, och på någit vis ledde det till ett gräl.


   


Sedan gick Lyle, och Skyler gick olyckligt ut i vardagsrummet och satt där för sig själv en stund.


 


Efter en stund hittade Georgia henne.


 


Hon kände inte Skyler speciellt bra, men såg att något var fel, så hon bestämde sig för att kolla att allt var ok.


 


"Har det hänt något?" frågade hon och satte sig.
Skyler såg på henne, förvånad över att hon brydde sig. "Äh", sa hon. "Jag och Lyle grälade."
"Var det allvarligt?" undrade Georgia.


 


"Inte så, hoppas jag", sa Skyler fundersamt.

"Ni löser det nog", sa Georgia.
"Mm", sa Skyler. "Antagligen."


Av thesimswings - 11 mars 2014 16:49

Heej folk

Jag vet att det är tisdag eftermiddag och inget inlägg har kommit upp hittills (oops) men här är ett och så fort detta är publicerat sätter jag igång med ett avsnitt av Universitetsäventyr eller lite mer om vampyrer, har inte bestämt än. I alla fall, förlåt för att jag inte har bloggat något ännu, det blir det ändring på nu.


Kort och gott, lång skoldag, läxor och dessutom var jag och klippte håret (Yaaay) så nu är mitt hår hur mjukt och fint som helst och jag kollar mig i spegeln och håller på med det var och varannan minut för att det blev så bra.
Ja just det, Wings, det är precis sådan fakta som besökare på den här bloggen vill höra. Nja.


Nej, istället för att ösa ut mitt liv här och nu ska jag sätta mig och skriva ett av inläggen nu faktiskt är här för.
Håll ut tills det är klart!


/Wings

Presentation


Hej och välkommen till min simsblogg Thesimswings!

Här hittar du bland annat berättelser, fusk, nedladdningstips, fakta och nyheter. Klicka nedanför för att läsa mer om mig!

Kategorier

Omröstning

Vem i Universitetsäventyr vill du se mer av?
 Heather
 Georgia
 Skyler
 Jag vill inte se mer av någon

Expansioner & Prylpaket

✿ The Sims 3
✿ Destination Världen
✿ Kvällsnöjen
✿ Årstider
✿ Universitetsliv
✿ Semesterparadis

 

✿ Stadsliv
✿ Sovrum & Badrum

Mina Världar

✿ Sunset Valley
✿ Riverview
✿ Barnacle bay
✿ Sunlit tides
✿ Hidden springs
✿ Bridgeport
✿ Isla Paradiso

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Undrar du något?

12 besvarade frågor

Länkar

Länkar kommer

Skriv en hälsning

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Copyright Info

Ville bara påminna om att jag inte äger något av The Sims 3, det är ett varumärke som tillhör Electronic Arts Inc.

 

Bilder och texter i bloggen tillhör dock, om jag inte skriver något annat, mig själv och är tagna i mitt spel, och får därför inte kopieras utan tillstånd.


Ovido - Quiz & Flashcards