thesimswings

Alla inlägg under mars 2014

Av thesimswings - 6 mars 2014 19:43

Här är alltså ännu ett nedladdningtips från thesimsresource, denna gång på hår till en simstjej i åldern barn, det kanske kan passa till nästa ålder om du laddade ner någon av flätorna till småbarn? I alla fall, här kommer ett par bilder:


     


Som vanligt, bilderna är mina egna medan håret tillhör thesimsresource.

Vill du ladda ner håret till barn, klicka Här

Vill du ladda ner till både barn och vuxen, klicka Här

Av thesimswings - 4 mars 2014 18:42

Tjohoj! (Kan man ens säga så?)


Här kommer inlägg numero dos om död och spöken. Den här gången handlar det om döden som följer med Destination Världen, det vill säga Mumiens förbannelse.


Att dö av mumiens förbannelse är inte det lättaste, först och främst måste du resa till Egypten, ta dig tillräckligt långt in i en pyramid för att hitta en sarkofag, och den sarkofagen måste innehålla en mumie. Lyckas du med det, ja... då är du dödens, eller vad man nu ska säga.


 


Simmen går in i pyramiden. Där inne finns hemliga gångar, dörrar, fällor och annat. Han letar sig fram till rätt sarkofag...


 


Och ut kommer en mumie! Jag träffade på mumien Kung Raymundo. Träffar du på en mumie och inte vill bli drabbad av förbannelse - dra därifrån så fort det bara går. Stannar du kommer han att attackera dig, och det är inte lätt att besegra en mumie, chansen är väldigt liten.


 

 


Förlorar du fighten, som min sim, ger mumien antagligen dig sin förbannelse. (Han ser riktigt creepy ut när han gör det, kolla ögonen. Å andra sidan, jag vet inte riktigt vad man ska vänta sig av en mumie.)


I alla fall, då kommer du att få en humöreffekt som heter Mumiens förbannelse. Den ger sig -25 humör och är kvar i två veckor. Har du inte blivit av med förbannelsen inom två veckor dör din sim.


Hur blir jag av med förbannelsen då?


Det finns tre olika sätt att bli av med förbannelsen, om man fortser från fusk. (testingcheatsenabled true och ett ctrl-klick på humöreffekten så försvinner den.)


1. Sfinxen

För att få tillträde till sfinxen måste du vara kvar i Egypten och besöka sfinxen. Klicka på den och välj "Vädja till sfinxen"


 

     


Sedan får du tillträde. Gå då in i sfinxen, upptäck alla gånger och sådant, utforska hela. Då kommer du till sist till ett rum där det finns en staty, Själafridsstatyn, som kan rena dig. Klicka på "sök rensning". Då blir du fri från förbannelsen.


2. Ormen

Ett annat sätt att bli fri från förbannelsen är genom att köpa ett ormtjusarkit på marknaden i Egypten. När du köpt det, tjusa ormar tills din sim har erfarenhet nog att köpa en kungskobra. Det enda som behövs sedan är en kyss från kobran, sedan är du fri!


 


3. Kungens heliga sarkofag

Det tredje och sista sättet att bli renad från förbannelsen är att sova i kungens heliga sarkofag. Sarkofagen finns inuti sfinxen, men orkar du inte leta kan du använda buydebug on-fusket istället. Sov en natt i sarkofagen - och voila!


(Snart kommer jag fylla på med spöket och gravstenen här.)

Av thesimswings - 4 mars 2014 17:45

Natten till onsdagen drömde Skyler om demonstrationer, men också mycket om målning, fotografi och gatukonst. Därför bestämde hon sig för att ta lite bilder innan skolan, och några av dem blev riktigt bra enlig henne själv.


  '


När hon var klar kände hon sig ännu mer rebellisk, och blev sugen på att anordna ännu en demonstration. Dock ville hon göra något annorlunda, så hon fixade en hungerstrejk vid universitetsgården.


 


När hon var klar kände hon sig nöjd med idén, nu var det bara att klara av lektionerna fram tills dess, men det gick bra.


 


När skoldagen var slut begav sig Skyler genast till universitetsgården för att förbereda sig. Den här gången tänkte inte Heather vara med, hon ville hem, och för en gång skull tänkta hon plugga ordentligt, hon behövde kämpa för att få upp betygen. Dessutom kollade hon efter brev från Sam, men hon hade inte fått något.


 


Hon hittade dock några andra spännande brev, ett kärleksbrev till sig själv från någon kille och två stycken till Georgia, båda från Leon Shegan. Heather bestämde sig för att visa sin syster breven när hon kom hem.

 

   


Sedan satte hon sig för att plugga.

Inte heller Georgia skulle på hungerstrejken, Martin hade nämligen fest och hon ville vara där. Hon var på riktigt gott humör när hon kom hem, tills hon såg breven från Leon.


 


Vad ska jag göra? tänkte hon. Som om det inte var nog visste hon också att Leon skulle på festen, men eftersom att Martin var hennes pojkvän tyckte hon sig inte ha något annat val än att gå dit. Jag får väl hoppas på att kunna undvika Leon, tänkte hon.


   


Skylers demonstration blev en succé som vanligt, hungerstrejken var inte så mycket annorlunda än en vanlig demonstration. Hon var ändå stolt när hon kom hem.


Festen blev en annan historia. Först gick allt toppen, tills Georgia gick ner leta efter en toalett. Självklart dök Leon upp.


 


"Öh.. har du fått mina brev?" undrade han.
Georgia nickade besvärat. "Vad menade du med dem, Leon?"
"Precis det jag skrev", sa Leon.


 


"Leon, sluta", sa Georgia osäkert. "Du vet att jag är med Martin nu."


 


Leon avbröt sig. "Följ med mig ut", sa han istället.

Och fast att hon nog egentligen visste bättre gjorde Georgia som han bad.


 


Men utanför kysste Leon henne - och inte nog med det, kolla vem som stod i bakgrunden och såg det!

"Leon!" utbrast Georgia och drog sig förskräckt undan.
"Förlåt" sa Leon, och lät faktiskt ledsen.


 


"Martin", sa Georgia till sin pojkvän, som stirrade på dem. "Det är inte som det ser ut."


Martin vände sig om och gick in igen, utan ett ord.


 


"Kom tillbaka" ropade Georgia.
Hon gick in efter honom, men vände sig om och mötte Leons blick.

Jag är ledsen, verkade hennes blick säga.
Jag med, sa Leons.


Georgia letade överallt efter Leon innan hon till slut hittade honom.


 


"Martin, jag ber dig", sa hon. "Det är inte som det ser ut, han kysste mig, även om jag skulle vetat bättre än att lyssna på honom. Snälla förlåt mig!"


 


"Georgia, var snäll och gå", sa Martin. "Jag förlåter dig, men jag behöver tid. Jag vet inte om jag klarar av att ha en flickvän jag vet har känslor för en annan förutom mig, och som dessutom är besvarade."
"Jag har inte-" började Georgia.
"Du behöver inte säga emot", sa Martin. "Jag vet det redan. Gå nu."


Så Georgia hade inget annat val än att gå.


 


Vad gör jag nu då? tänkte hon ledset. Tänk om han inte accepterar att Leon har känslor för mig? Vill jag ens att han ska göra det? Vem vill jag egentligen ha, Martin eller Leon?

Av thesimswings - 4 mars 2014 16:08

Hej hej, den här gången tänkte jag tipsa om två olika hår till småbarn (flickor), både två med flätor men med några skillnader.


        

Hår 1                                                 
                                                  
             Hår 2


Jag tycker att båda håren är hur gulliga som helst, hoppas att ni håller med! Båda håren är från thesimsresource och tillhör dem, men bilderna är mina egna!


Hemsida: Här

Ladda ner Hår 1: Här

Ladda ner Hår 2: Här


Av thesimswings - 3 mars 2014 16:27

Nejmen hallå där!


Som de flesta nog har sett vid det här laget har jag en liten omröstning på bloggen om vad ni vill se mer av. Hälften av er vill ha universitetsäventyr, och den andra hälften vill ha en ny berättelse, det är därför jag skriver detta. Universitetsäventyr-berättelsen kommer att fortsätta tills Heather, Georgia och Skyler tagit examen från universitetet, men eftersom att ni också vill ha en ny berättelse undrar jag vilken slags berättelse.

Skriv gärna i kommentarerna vad för slags berättelse du vill ha på bloggen så ska jag försöka fixa det. Snart ska jag även göra en omröstning om det, så vill du inte kommentera, rösta där!


Några alternativ är antingen berättelser med tema något av de andra expansionspaketen jag har, t. ex semesterparadis, eller, som jag har planerat till framtiden, en fortsatt berättelse om Heathers, Georgias eller Skylers liv. När jag gör det får ni välja vems fortsatta liv ni helst vill följa, och den ni väljer blir det. Då får ni t.ex se den personen gifta sig, bilda familj eller göra karriär. Ni bestämmer! Håll utkik efter omröstningen om stå ut tills dess!


/Wings

Av thesimswings - 3 mars 2014 16:11

Hej där!

Här är alltså det första nedladdningstipset, och som början tänkte jag tipsa om var ni kan ladda ner håret och klänningen som Heather i Universitetsäventyr använder!


 


Både håret och klänningen är från AnubisUnderTheSun.


Hemsidan: Här
Ladda ner håret: Här
Ladda ner klänningen: Här


Båda två går att ladda ner både som package-fil och sims3pack.
(Om du inte vet hur man laddar ner, inlägg kommer snart.)


Bilden är min egen, dock tillhör håret och klänningen AnubisUnderTheSun!

Av thesimswings - 3 mars 2014 14:30

På tisdagsmorgonen annonserade Skyler en ny demonstration som skulle ske samma dag vid Universitetsgården. De skulle demonstrera mot clowner, som Skyler själv tyckte var lite obehagliga, och som hon visste att fler gjorde.


 


Det var en regnig dag, vilket inte  direktgjorde chansen för folk att dyka upp större. Skyler brydde sig dock inte.

När hon delade ut flygblad till alla upptäckte hon Lyle i publiken, killen hon antgaligen hånglat med om han inte retats med henne.


 


"Söt demonstration du försöker fixa", sa han när han tog emot flygbladet. "Tror du verkligen att du får dit någon?"
"Inte dig, hoppas jag", sa Skyler.
Lyle skrattade, tittade egendomligt på henne en stund och gick sedan.


När alla gått bestämde sig Skyler för att spraya gatan lite.


 


Dock var det inte speciellt smart att vara ute i ovädret, för Skyler hade sådan otur att blixten träfafde henne!


   


Hon klarade sig som tur var, men blev lite bränd. Det rörde henne knappt i ryggen, så hon fortsatte med sin målning.


 


Georgia hade föreläsning idag, och den här gången såg hon till att vara med mer på lektionen, hon räckte upp handen ett antal gånger och ställde frågor.


 


Så var det demonstrationsdags!


    '


Till Skylers glädje hade många hört talas om hennes förra lyckade demonstration, och det dök upp mycket folk som demonstrerade, och hennes demonstration mot clowner blev en jättesuccé!


 


Efter demonstrationen kom Lyle fram och pratade med henne.
"Vad gör du här?" frågade Skyler misstänktsamt.
 

Lyle flinade. "Jag kom för att kolla på din demonstration, vad trodde du? och vad har hänt med dig förresten?" Han fnissade till och menade hennes utstående hår och smutsiga ansikte.
"En blixt", sa Skyler.

"Så nu är du ännu hetare än vanligt", sa Lyle retsamt.


 


"Vad håller du på med?" sa Skyler när hon insåg att han flörtade med henne.
Han kom av sig lite. "Öh."
Skyler skyndade iväg, det där hade hon inte varit beredd på!


 

Av thesimswings - 3 mars 2014 10:00

I takt med uppbrottet med Sam sjönk började både Heathers humör och betyg att sjunka. Det var dock sämsta möjliga tillfälle, för nu när helgen var över var de inne på sista veckan på universitetet, och då gällde det att ligga på topp! Så när Heather vaknade mitt i natten till måndagen gick hon ut för att ta lite luft - och plugga lite.


 


Hon pluggade hårt med hjälp av mobilen en stund, och när hon kände sig nöjd gick hon in och lade sig igen.


 


Sedan var det måndag, vilket betydde mycket lektioner.


 


Alla tre kämpade hårt på den första lektionen, och Heather slet för att höja sina betyg, och lyckades. Dock var den en bit kvar.


Mellan lektionerna ringde Georgia och pratade med Martin.


 


Sedan var det två lektioner till, och alla tre slutade först 18.00, och vid den tiden var de ganska trötta.


När hon kom hem satte sig Heather och skrev ett förlåt-brev till Sam. Hon trodde inte att hon skulle få svar, men hoppas kan man ju alltid.


 


Georgia bjöd över Martin en stund, och de spelade lite Tv-spel.


 


När Martin gått hem dök en annan bekant figur upp utanför huset. Georgia blev fundersam när hon såg att det var Leon Shegan, killen hon haft en crush på men som aldrig blivit något.


 


"Leon?" sa Georgia förvirrat. "Vad gör du här?"
"Jag..." Leon såg förvirrat ut. "Alltså... Lizzie gjorde slut med mig."
Georgia undrade vart det var på väg. "Jag är ledsen", sa hon och väntade på att han skulle göra något.


 


"Eh", sa Martin. "Jag vet inte varför jag gick hit, jag ville bara berätta för dig. Jag... jag borde nog gå hem nu."


 


Han skyndade sig iväg, och lämnade Georgia förvirrad kvar. Vad var det där om? undrade hon. Hon kände sig skyldig, även om det inte hänt något. Eller hade det? Hon skakade av sig den skumma känslan och gick och lade sig. Dock låg hon och grubblade en lång stund. Om inte Leon haft flickvän - hade det blivit något mellan dem då? Hade han kanske känslor för Georgia ändå?


Och viktigast av allt - hade Georgia känslor för Leon?

Presentation


Hej och välkommen till min simsblogg Thesimswings!

Här hittar du bland annat berättelser, fusk, nedladdningstips, fakta och nyheter. Klicka nedanför för att läsa mer om mig!

Kategorier

Omröstning

Vem i Universitetsäventyr vill du se mer av?
 Heather
 Georgia
 Skyler
 Jag vill inte se mer av någon

Expansioner & Prylpaket

✿ The Sims 3
✿ Destination Världen
✿ Kvällsnöjen
✿ Årstider
✿ Universitetsliv
✿ Semesterparadis

 

✿ Stadsliv
✿ Sovrum & Badrum

Mina Världar

✿ Sunset Valley
✿ Riverview
✿ Barnacle bay
✿ Sunlit tides
✿ Hidden springs
✿ Bridgeport
✿ Isla Paradiso

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Undrar du något?

12 besvarade frågor

Länkar

Länkar kommer

Skriv en hälsning

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Copyright Info

Ville bara påminna om att jag inte äger något av The Sims 3, det är ett varumärke som tillhör Electronic Arts Inc.

 

Bilder och texter i bloggen tillhör dock, om jag inte skriver något annat, mig själv och är tagna i mitt spel, och får därför inte kopieras utan tillstånd.


Ovido - Quiz & Flashcards